Blog

Hoe herken je een goede vormgever?

Hoe herken je een goede vormgever?

Stel, je wilt een vormgever inhuren voor het vormgeven van je offerte of je inschrijving op een aanbesteding. Uit ervaring weet ik dat er een kans is dat je vormgever prachtige ontwerpen maakt, maar een offerte daarmee eigenlijk niet versterkt. Dat was voor mij de… lees meer.

Salesstress? Neem een adempauze!

Salesstress? Neem een adempauze!

Werken in de sales kan best zwaar zijn. De druk is vaak hoog. Je baas die in je nek hijgt of je je targets deze maand wel haalt. Deadlines halen van aanbestedingen. Teleurstelling als je de opdracht niet hebt binnengehaald. En had ik de files,… lees meer.

SMART offerte schrijven

SMART offerte schrijven

Heb jij weleens een klusbedrijf ingehuurd voor een verbouwing in je huis? Dan wil je toch graag weten waar je aan toe bent? Niks zo vervelend als een verbouwing die duurder uitvalt of dat je veel langer in de stof en herrie zit dan je… lees meer.

Is het de prijs? Dit is waar het echt om draait in offertes.

Is het de prijs? Dit is waar het echt om draait in offertes.

Op sociale media kreeg ik laatst de opmerking dat offertes schrijven onzin is. ‘Het draait toch alleen om de prijs’ tweette de cynische volger. In diezelfde week vertelde een salesdirecteur van een groot bekend Nederlands bedrijf mij dat zijn accountmanagers vooral de opdrachten op prijs… lees meer.

Verover het hart van je klant

Verover het hart van je klant

Jouw offerte is net een liefdesbrief. Al in je openingszin laat je de klant als een blok voor jou vallen. Vervolgens verleid je de klant met een onweerstaanbaar aanbod. Jouw offerte is daarmee zo overtuigend, dat het de start is van een langdurige relatie. Klinkt… lees meer.

Tips om je offertetekst te verbeteren

Tips om je offertetekst te verbeteren

Een offertetekst schrijven is best lastig. Je wilt een inhoudelijk sterk verhaal neerzetten. En je wilt je onderscheiden om de opdracht binnen te halen. “Mag ik jou om advies vragen?” is dan ook een vraag die ik regelmatig krijg van bedrijven. Ze willen feedback op… lees meer.

Offertes winnen? Ken de ander. Ken jezelf.

Offertes winnen? Ken de ander. Ken jezelf.

“Ken de ander. Ken jezelf. Dan win je altijd.” Het is een Chinees gezegde, dat ik hoorde in een televisieprogramma over zakendoen met Aziatische landen. Een uitspraak die wat mij betreft ook past bij zakendoen in Nederland en zeker bij offertetrajecten. Wil je offertes winnen… lees meer.

Waarom jouw concurrent meer opdrachten uit offertes scoort

Waarom jouw concurrent meer opdrachten uit offertes scoort

Natasja, wat doen andere bedrijven nu zo goed in hun offerte? Kun je me daarvan een voorbeeld laten zien? Het zijn vragen die ik regelmatig krijg. Helaas kan dat niet, dat is uiteraard vertrouwelijke informatie. Wel verklap ik graag de gemeenschappelijke kwaliteiten van deze winnaars… lees meer.

De meest gemaakte fouten in offertes

De meest gemaakte fouten in offertes

Ook zo benieuwd naar de meest voorkomende fouten in offertes? Dagelijks herschrijf ik offerteteksten van verschillende bedrijven. En ik zie regelmatig dezelfde missers voorbijkomen. Zo wilde ik deze blog eigenlijk beginnen met: naar aanleiding van de vele offerteteksten die ik dagelijks herschrijf. Maar de kans dat je… lees meer.

Succesvol offreren? Speel in op de koopreden van je klant

Succesvol offreren? Speel in op de koopreden van je klant

Succesvolle offertes spelen in op het koopmotief van je klant. Dat maakt jouw aanbod onweerstaanbaar. De kunst is de belangrijkste koopreden te achterhalen en je product of dienst daaraan te koppelen. Ontdek waarom Victor succesvol was, de vier belangrijkste koopmotieven en hoe je die in… lees meer.