Blog

Overtuig met dominante prestatie-informatie

Overtuig met dominante prestatie-informatie

Ben jij de expert? Dan zijn inkopers op zoek naar jou! Om de expert te selecteren, gebruiken zij steeds vaker Best Value Procurement (BVP). Dat is namelijk een inkoopmethodiek die minder eisen voorschrijft en de inschrijvende partij meer ruimte geeft voor het aandragen van oplossingen…. lees meer.

Hoe schrijf je een sterk testimonial in je offerte?

Hoe schrijf je een sterk testimonial in je offerte?

In je offerte of inschrijving op een aanbesteding wil je natuurlijk laten zien dat je al ervaring hebt. Je wilt je potentiële klant het vertrouwen geven dat jouw bedrijf de beste oplossing heeft. Hoe doe je dat? In ieder geval niet door over jezelf te… lees meer.

Antwoord op jouw vraag?

Antwoord op jouw vraag?

Herken jij dat ook…dat je een vraag beantwoordt en vervolgens te horen krijgt: “Ja, maar dat bedoelde ik helemaal niet.”? Oeps, je gaf te snel antwoord, omdat je dacht dat je de vraag begreep. Of de vragensteller was niet helemaal duidelijk in zijn formulering. Dat… lees meer.

Vakantietoppers in Aanbestedingenland

Vakantietoppers in Aanbestedingenland

De zomermaanden zorgen voor topdrukte in Aanbestedingenland. Het wemelt van de inschrijvingen op Welzijn, Schoonmaak en Catering. De aanbestedende diensten publiceren snel voor de zomervakantie hun aanbesteding. Zodat de inschrijvingen klaarliggen als ze terugkomen van hun vakantie. Voorlopig dus geen tenderreces in deze branches. Dit hoogseizoen is… lees meer.

Zakelijke teksten schrijven? Succes met #4S

Zakelijke teksten schrijven? Succes met #4S

Bla-die-bla-die-bla. Soms zijn teksten zo breedsprakig, dat je het lezen ervan al snel opgeeft. Een goede schrijver schrijft, schrapt, suddert en schaaft tot de essentie overblijft. Natuurlijk appetijtelijk verpakt. #Schrijven Je weet het onderwerp en je boodschap. De structuur staat, je research is afgerond. En… lees meer.

Op voorsprong met een slimme start

Op voorsprong met een slimme start

Veel bedrijven starten pas met het inschrijven op een aanbesteding als deze gepubliceerd is. En dat is fijn voor jou. Want na het lezen van deze drie tips – met dank aan inkoopexpert Johan van Loenhout van Gemeente Breda –weet jij hoe je al kunt… lees meer.

Zo overtuig je de aanbestedende partij volgens een inkoper

Het inschrijven op een aanbesteding is een complex traject. Niet voor niets schakelen veel organisaties een expert in om hun winkansen te vergroten. Maar wat zijn nu belangrijke aandachtspunten volgens de aanbestedende partij? Johan van Loenhout inkoopexpert bij de Gemeente Breda deelt zijn tips. 1…. lees meer.

Je hebt echt geen ‘hulp’ nodig

Je hebt echt geen ‘hulp’ nodig

Een offerte beschrijft hoe jouw bedrijf de hulpvraag van je (potentiële) klant oplost. Een goede offerte is een aanbod dat duidelijk, concreet en ondubbelzinnig is. De hulpwerkwoorden kunnen, worden en zullen ondermijnen duidelijkheid en zorgen voor passieve, saaie zinnen. Vergroot jouw slagingspercentage en vermijd deze… lees meer.

Onweerstaanbare offerte met juiste vormgeving

Onweerstaanbare offerte met juiste vormgeving

Voor het winnen van een opdracht via aanbestedingen heb je meer nodig dan een scherpe prijs en een goed verhaal. Beoordelaars nemen visuele informatie sneller en beter op. Onlangs zag ik een offerte die erg bont en onrustig opgemaakt was. Ik vroeg me toen af… lees meer.

In 5 stappen naar een winnende aanbesteding

In 5 stappen naar een winnende aanbesteding

Succesvol inschrijven op een aanbesteding? Doorloop dan minimaal de volgende 5 stappen. 1. Schat je kansen in Stel jezelf vooraf altijd de volgende vragen: Voldoen we aan alle eisen? Hebben we vergelijkbare klanten en ervaring op dit gebied? Zijn wij dé specialist? Kunnen we de… lees meer.