Blog

Is het de prijs? Dit is waar het echt om draait in offertes.

Is het de prijs? Dit is waar het echt om draait in offertes.

Op sociale media kreeg ik laatst de opmerking dat offertes schrijven onzin is. ‘Het draait toch alleen om de prijs’ tweette de cynische volger. In diezelfde week vertelde een salesdirecteur van een groot bekend Nederlands bedrijf mij dat zijn accountmanagers vooral de opdrachten op prijs… lees meer.

Verover het hart van je klant

Verover het hart van je klant

Jouw offerte is net een liefdesbrief. Al in je openingszin laat je de klant als een blok voor jou vallen. Vervolgens verleid je de klant met een onweerstaanbaar aanbod. Jouw offerte is daarmee zo overtuigend, dat het de start is van een langdurige relatie. Klinkt… lees meer.

Tips om je offertetekst te verbeteren

Tips om je offertetekst te verbeteren

Een offertetekst schrijven is best lastig. Je wilt een inhoudelijk sterk verhaal neerzetten. En je wilt je onderscheiden om de opdracht binnen te halen. “Mag ik jou om advies vragen?” is dan ook een vraag die ik regelmatig krijg van bedrijven. Ze willen feedback op… lees meer.

Offertes winnen? Ken de ander. Ken jezelf.

Offertes winnen? Ken de ander. Ken jezelf.

“Ken de ander. Ken jezelf. Dan win je altijd.” Het is een Chinees gezegde, dat ik hoorde in een televisieprogramma over zakendoen met Aziatische landen. Een uitspraak die wat mij betreft ook past bij zakendoen in Nederland en zeker bij offertetrajecten. Wil je offertes winnen… lees meer.

Waarom jouw concurrent meer opdrachten uit offertes scoort

Waarom jouw concurrent meer opdrachten uit offertes scoort

Natasja, wat doen andere bedrijven nu zo goed in hun offerte? Kun je me daarvan een voorbeeld laten zien? Het zijn vragen die ik regelmatig krijg. Helaas kan dat niet, dat is uiteraard vertrouwelijke informatie. Wel verklap ik graag de gemeenschappelijke kwaliteiten van deze winnaars… lees meer.

De meest gemaakte fouten in offertes

De meest gemaakte fouten in offertes

Ook zo benieuwd naar de meest voorkomende fouten in offertes? Dagelijks herschrijf ik offerteteksten van verschillende bedrijven. En ik zie regelmatig dezelfde missers voorbijkomen. Zo wilde ik deze blog eigenlijk beginnen met: naar aanleiding van de vele offerteteksten die ik dagelijks herschrijf. Maar de kans dat je… lees meer.

Succesvol offreren? Speel in op de koopreden van je klant

Succesvol offreren? Speel in op de koopreden van je klant

Succesvolle offertes spelen in op het koopmotief van je klant. Dat maakt jouw aanbod onweerstaanbaar. De kunst is de belangrijkste koopreden te achterhalen en je product of dienst daaraan te koppelen. Ontdek waarom Victor succesvol was, de vier belangrijkste koopmotieven en hoe je die in… lees meer.

Wijzigingen aanbestedingswet 2016

Wijzigingen aanbestedingswet 2016

Aanbestedingen saai? We zijn nog maar net gewend aan de nieuwe aanbestedingswet en er komen in 2016 alweer wijzigingen. De huidige wet wordt dit jaar aangepast naar de nieuwe Europese aanbestedingsrichtlijnen. Het ligt nu nog bij de Tweede Kamer en het moet ook nog langs… lees meer.

Overtuig met dominante prestatie-informatie

Overtuig met dominante prestatie-informatie

Ben jij de expert? Dan zijn inkopers op zoek naar jou! Om de expert te selecteren, gebruiken zij steeds vaker Best Value Procurement (BVP). Dat is namelijk een inkoopmethodiek die minder eisen voorschrijft en de inschrijvende partij meer ruimte geeft voor het aandragen van oplossingen…. lees meer.

Hoe schrijf je een sterk testimonial in je offerte?

Hoe schrijf je een sterk testimonial in je offerte?

In je offerte of inschrijving op een aanbesteding wil je natuurlijk laten zien dat je al ervaring hebt. Je wilt je potentiële klant het vertrouwen geven dat jouw bedrijf de beste oplossing heeft. Hoe doe je dat? In ieder geval niet door over jezelf te… lees meer.