Blog

Zakelijke teksten schrijven? Succes met #4S

Zakelijke teksten schrijven? Succes met #4S

Bla-die-bla-die-bla. Soms zijn teksten zo breedsprakig, dat je het lezen ervan al snel opgeeft. Een goede schrijver schrijft, schrapt, suddert en schaaft tot de essentie overblijft. Natuurlijk appetijtelijk verpakt. #Schrijven Je weet het onderwerp en je boodschap. De structuur staat, je research is afgerond. En… lees meer.

Op voorsprong met een slimme start

Op voorsprong met een slimme start

Veel bedrijven starten pas met het inschrijven op een aanbesteding als deze gepubliceerd is. En dat is fijn voor jou. Want na het lezen van deze drie tips – met dank aan inkoopexpert Johan van Loenhout van Gemeente Breda –weet jij hoe je al kunt… lees meer.

Zo overtuig je de aanbestedende partij volgens een inkoper

Het inschrijven op een aanbesteding is een complex traject. Niet voor niets schakelen veel organisaties een expert in om hun winkansen te vergroten. Maar wat zijn nu belangrijke aandachtspunten volgens de aanbestedende partij? Johan van Loenhout inkoopexpert bij de Gemeente Breda deelt zijn tips. 1…. lees meer.

Je hebt echt geen ‘hulp’ nodig

Je hebt echt geen ‘hulp’ nodig

Een offerte beschrijft hoe jouw bedrijf de hulpvraag van je (potentiële) klant oplost. Een goede offerte is een aanbod dat duidelijk, concreet en ondubbelzinnig is. De hulpwerkwoorden kunnen, worden en zullen ondermijnen duidelijkheid en zorgen voor passieve, saaie zinnen. Vergroot jouw slagingspercentage en vermijd deze… lees meer.

Onweerstaanbare offerte met juiste vormgeving

Onweerstaanbare offerte met juiste vormgeving

Voor het winnen van een opdracht via aanbestedingen heb je meer nodig dan een scherpe prijs en een goed verhaal. Beoordelaars nemen visuele informatie sneller en beter op. Onlangs zag ik een offerte die erg bont en onrustig opgemaakt was. Ik vroeg me toen af… lees meer.

In 5 stappen naar een winnende aanbesteding

In 5 stappen naar een winnende aanbesteding

Succesvol inschrijven op een aanbesteding? Doorloop dan minimaal de volgende 5 stappen. 1. Schat je kansen in Stel jezelf vooraf altijd de volgende vragen: Voldoen we aan alle eisen? Hebben we vergelijkbare klanten en ervaring op dit gebied? Zijn wij dé specialist? Kunnen we de… lees meer.

Hoe krijgt jouw presentatie meer impact?

Hoe krijgt jouw presentatie meer impact?

Wil je indruk maken met jouw presentatie? Na het lezen van deze blog weet jij de geheimen van verbale meesters, hoe je jouw boodschap krachtiger kunt laten overkomen en je meer indruk kunt maken in je presentatie. Zowel mondeling als op papier. Zodat jouw toehoorders… lees meer.

Zakendoen met de gemeente

Zakendoen met de gemeente

Je bent ondernemer en je wilt graag zakendoen met een gemeente. Bijvoorbeeld met de gemeente in de plaats waar jouw bedrijf gevestigd is. Hoe koopt jouw gemeente in? Afhankelijk van het aan te besteden bedrag koopt een ambtenaar zelfstandig in of hij vraagt advies bij… lees meer.

Val op met je offerte

Val op met je offerte

Bij een aanbesteding gaat het vooral om inhoud. Jouw aanbod moet aansluiten bij de klantvraag. Anders lig je er sowieso uit. Alleen de beoordelaars in het aanbestedingstraject zijn niet zo rationeel als dat wij denken. Zo’n 85% van hun besluiten wordt namelijk genomen in het… lees meer.

Zo mis jij geen deadline!

Adrenaline rush! Je hebt besloten om je in te schrijven op een aanbesteding. Je weet: dit is een project waarbij veel interne communicatie, het delen van informatie en geregel om de hoek komt kijken. En ook het nodige concentratiewerk voor het schrijven van de winnende… lees meer.