Blog

Val op met je offerte

Val op met je offerte

Bij een aanbesteding gaat het vooral om inhoud. Jouw aanbod moet aansluiten bij de klantvraag. Anders lig je er sowieso uit. Alleen de beoordelaars in het aanbestedingstraject zijn niet zo rationeel als dat wij denken. Zo’n 85% van hun besluiten wordt namelijk genomen in het… lees meer.

Zo mis jij geen deadline!

Adrenaline rush! Je hebt besloten om je in te schrijven op een aanbesteding. Je weet: dit is een project waarbij veel interne communicatie, het delen van informatie en geregel om de hoek komt kijken. En ook het nodige concentratiewerk voor het schrijven van de winnende… lees meer.

Offerte talent

De elevator pitch

Best lastig om in een paar zinnen krachtig te vertellen wat je nou eigenlijk doet. In dit blog lees je hoe je eenvoudig een overtuigende pitch maakt. “Zo vertel, wat doe jij eigenlijk?”  Je krijgt deze vraag als ondernemer vast vaak op een verjaardag of… lees meer.

De elevator pitch

De 5 best gelezen artikelen

Aan het begin van de zomer de 5 best gelezen artikelen van salesTAALent over het inschrijven op aanbestedingen en het schrijven van offertes op een rijtje. Dit zijn jullie favoriete artikelen. 1. Zo schrijf je SMART In veel aanbestedingen vragen aanbestedende diensten een SMART geschreven… lees meer.

7 verleidelijke schrijftips voor offertes

7 verleidelijke schrijftips voor offertes

De 7 meest verleidelijke schrijftips voor offertes lees je in deze blog van SalesTAALent. 1. Gebruik de naam van de klant Deze tip staat met stip op nummer één! Iedereen reageert heel positief als je hem of haar persoonlijk aanspreekt. Het klinkt heel logisch en… lees meer.

Tips voor helder schrijven

Tips voor helder schrijven

Herken je het ook? Je bent een vlotte prater en hebt weinig woorden nodig om je product of dienst overtuigend toe te lichten. Dan vraagt de klant een offerte. Je gaat zitten achter je computer en je tikt: “Naar aanleiding van ons prettig onderhoud 19… lees meer.

Succesvol inschrijven op aanbestedingen

Succesvol inschrijven op aanbestedingen

Do’s and don’ts voor succesvol inschrijven op aanbestedingen DO’S: Stel vragen bewust. Stel alleen nette en open vragen ter verduidelijking of voor opheldering. Hou er rekening mee dat je concurrenten jouw vragen ook lezen. Maak altijd een verhaal op maat voor de potentiële klant. Passend… lees meer.

Last van een schrijversblok?

Last van een schrijversblok?

Veel accountmanagers zijn blij als ze een offerte mogen maken. Maar als ze eenmaal een offerte moeten schrijven, zien ze er als een berg tegenop. LAST VAN EEN KORTSLUITING BIJ HET SCHRIJVEN VAN OFFERTES? Een ondernemer noemde het ‘een kortsluiting in het hoofd’. Hij stelde… lees meer.

Veelgemaakte schrijffouten

Veelgemaakte schrijffouten

Schrijf je BTW of btw? Voorkom deze veelgemaakte schrijffouten in offertes. BTW met hoofdletters of btw met kleine letters? De afkorting van ‘belasting over de toegevoegde waarde’ is btw, met kleine letters. Een vergelijkbaar geval is cao (‘collectieve arbeidsovereenkomst’). Dat schrijven we tegenwoordig ook officieel… lees meer.

Zo voelt jouw klant zich een ster

Zo voelt jouw klant zich een ster

Je bent natuurlijk heel trots op jouw bedrijf. Dat wil je dan uiteraard ook graag laten zien in jouw offertes. Het gevaar is echter dat je jezelf een te prominente rol geeft in je voorstel. De klant herkent zichzelf en zijn vraag aan jou niet… lees meer.