Boek | Experttips voor Onweerstaanbare Offertes
Herken jij dit? Je worstelt regelmatig met een offerte op je bureau. Het schrijven kost je veel tijd en je twijfelt of je het goed aanpakt. Hoe zorg je dat jouw offerte eruit springt tussen al die andere offertes?
Bovendien heb je een hekel aan gladde praatjes en bluffen. Je wilt de klant niet iets ‘door de strot duwen’, maar hem helpen. Want je bent ervan overtuigd dat jouw bedrijf een goede oplossing heeft voor zijn probleem. Maar hoe zet je dat nu slim en doeltreffend in je offerte?
In mijn boek Experttips voor Onweerstaanbare Offertes deel ik graag met jou mijn jarenlange ervaring in het schrijven van succesvolle offertes. Ik ben ervan overtuigd dat jij met mijn tips betere offertes schrijft, waardoor je meer opdrachten binnenhaalt. Opdrachten die bij jou passen.
Dit vinden de eerste lezers van mijn boek
De GUN-factor methode
Gebruik de methode GUN-factor en schrijf in 3 stappen een onweerstaanbare offerte:
1. Goede voorbereiding is het halve werk
Geen contract zonder persoonlijk contact! Je verdiept je altijd eerst in de klant, voordat je überhaupt een offerte schrijft. Een persoonlijk gesprek is daarbij een must. Je schrijft alleen een offerte als de opdracht bij jouw organisatie past. Je weet wat jouw meerwaarde voor jouw ideale klant is en waarin jouw organisatie het verschil maakt. In het boek lees je 12 tips voor een goede voorbereiding.
2. Uniform en toch uniek
Je hebt je goed voorbereid en nu ga je schrijven. Maak het jezelf en de klant makkelijk door een logische structuur voor je offerte te gebruiken. Je offerte heeft de heldere herkenbare opbouw van een brief en het laat de klant als een blok voor je vallen. Vervolgens maak jij jouw offerte persoonlijk en uniek. Met SMART taalgebruik geef je duidelijkheid. Want je weet dat dat de basis is van een offerte: duidelijk zijn in wat de klant krijgt voor de door jouw geoffreerde prijs. Hoe je dit allemaal doet? Je leest het in dit praktische boek.
3. Niet te weerstaan
Ga er maar vanuit dat je niet de enige bent die een offerte schrijft. Hoe maak jij dan die verpletterende eerste indruk en hoe val jij op in die massa? Met overtuigend taalgebruik, tekstopmaak en vormgeving beïnvloed jij het onderbewuste van de beoordelaar. Zorg ervoor dat jouw offerte een feest van herkenning is en een genot om te mogen lezen. Tips en inspiratie om jouw offerte onweerstaanbaar te maken lees je in dit boek.
Dit zeggen anderen over het boek
Dit boek is voor jou
Mijn tips zijn vooral toegespitst op salesmensen en ondernemers in dienstverlenende branches die regelmatig een offerte schrijven na een verkoopgesprek. Je wilt daarin graag succesvol zijn. Maar ook als jij met meer complexe aanbestedingstrajecten te maken hebt, heb je vast profijt van deze tips.
Tip! Wil je meer dan 10 exemplaren bestellen? Mail dan naar support@salestaalent.nl. Er gelden in dat geval speciale kortingen op de vaste boekenprijs.
Over de auteur
Een boek schrijven. Het stond eigenlijk helemaal niet op haar bucketlist. Totdat ze door een uitgever werd gevraagd om dit boek te schrijven. Ze hoefde er geen moment over na te denken. Het past precies bij wat ze graag doet: anderen inspireren met wat ze zelf allemaal heeft geleerd.
De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun offertetrajecten. Met haar bedrijf SalesTAALent helpt zij dienstverleners – zoals schoonmaakbedrijven, uitzendbureaus en welzijnsorganisaties – bij het winnend inschrijven op aanbestedingen. Daarnaast traint zij bedrijven in het schrijven van onweerstaanbare offertes.
Natasja heeft ruim 20 jaar ervaring in de sales. Eerst in de telecombranche en later in het uitzendwezen. Sinds 2012 heeft ze haar eigen bedrijf. Ze heeft veel offertetrajecten begeleid. Haar kennis van zaken en haar inlevingsvermogen in het proces en in wat de potentiële opdrachtgever wil horen, combineert ze met een vlotte pen. “Zij kent het verschil tussen een tekst en een winnende tekst,” aldus een van haar klanten.