Workshop offerte schrijven

Een onderscheidende offerte leren schrijven?

Je weet dat je het proces van offerte schrijven moet professionaliseren. Laten we er niet omheen draaien: je wilt gewoon dat jouw bedrijf de best scorende offertes schrijft. Zonder dat dit al te veel tijd kost natuurlijk. Je zoekt een in-company workshop offerte schrijven, zodat jij en je collega’s ermee aan de slag kunnen.

Meer klanten binnenhalen
Nu komen er soms wollige teksten uit jullie vingers. Of worstelen jullie met klantgericht schrijven. Een scherpe pen lijkt steeds belangrijker te worden. Een goede offerte is immers ook meer dan een scherpe prijs. Je wilt helder zijn, opvallen en overtuigen. Zodat je meer klanten binnenhaalt. Het liefst klanten die bij jouw organisatie passen.

Een workshop toegespitst op jullie offerteteksten

In deze in-company workshop offerte schrijven leer je een goede eerste indruk te maken en de klant centraal te stellen. Ook leer je over het belang van structuur. En vooral: het schrijven van een aantrekkelijk verhaal. Verkopen is namelijk ook het raken van het gevoel. Een met aandacht geschreven offerte voelt voor de klant alsof hij een cadeautje krijgt. Hij kan er gewoon geen weerstand aan bieden.

Een incompany workshop op maat
De workshop is interactief en heeft veel activerende werkvormen. De deelnemers krijgen oefeningen die aansluiten bij de praktijk van jullie organisatie. Dit doe ik door uit te gaan van offerteteksten van jullie medewerkers. Vooraf haal ik uit de teksten de opvallende punten. Wat is al goed en wat moet beter? Jullie krijgen ook toegang tot mijn schatkamer van best practices, verzameld in honderden interviews met klanten en inkopers.

GRAAG ONTVANG IK EEN OFFERTE OP MAAT VOOR DEZE WORKSHOP

Wat leren jullie in de workshop offerte schrijven?

  • Structuur en opbouw van de offerte. Dan ben je verzekerd van alle noodzakelijke elementen én ben je voortaan minder tijd kwijt.
  • Een heldere, eigentijdse en klantgerichte schrijfstijl. Voorkom een veelgemaakte fout die zorgt voor gefronste wenkbrauwen bij klanten.
  • Tips voor originaliteit en creativiteit. Zoals een pakkende inleiding, want een goede eerste indruk maak je maar 1 keer.
  • De klant centraal stellen. Je weet de productkenmerken en voorwaarden te vertalen naar voordelen voor de klant.
  • En een reeks tips die stuk voor stuk je scoringskans vergroten!

Tijdelijke actie: in het voorjaar van 2018 krijgen alle deelnemers mijn boek Experttips voor Onweerstaanbare Offertes (gratis) mee naar huis.

WE WILLEN DE BESTE OFFERTES SCHRIJVEN. IK WIL MEER WETEN

Jullie offertes hebben voortaan de X-factor!

Na afloop van deze workshop offerte schrijven:

  • Draagt jullie persoonlijke, eigentijdse en klantgerichte schrijfstijl bij aan de gunfactor.
  • Is jullie offerte concreet en duidelijk. Geen discussies achteraf.
  • Hebben jullie een heldere opzet voor een basisofferte. Dat scheelt tijd.
  • Gaan jullie meer klanten aantrekken door een originele, overtuigende en persoonlijke offerte.
  • Schrijven jullie met meer gemak en plezier. Iedere offerte is een feestje om te sturen en voelt voor de klant als een cadeautje.
  • Zijn de verbeterde schrijfskills van de medewerkers ook zichtbaar in andere schriftelijke communicatie.
  • Krijgen jullie vaker een JA, zonder de prijs te hoeven verlagen.

Meer offertes worden een opdracht

  • “Met aanstekelijk enthousiasme leerde Natasja ons betere offertes te schrijven. Het resultaat? Meer offertes worden een opdracht."

    Richard Daemen, directeur Daemen Networking ICT solutions

Voor iedereen die verantwoordelijk is voor meer klanten

Je bent overtuigd van het nut van offertes. Maar jij en je collega’s vinden het schrijven soms best lastig. Het kost tijd en het levert niet altijd de opdracht op. Dat moet beter. Want jullie willen gewoon scoren, de beste in de markt zijn.

De workshop is voor iedereen die regelmatig een offerte schrijft na een verkoopgesprek. Kortom iedereen die een commerciële functie heeft, zoals:

  • Accountmanagers die klanten bezoeken en offertes schrijven.
  • Salesmedewerkers die prijsvoorstellen en offertes uitbrengen na een verkoopgesprek.
  • Medewerkers sales support die bijdragen aan prijsvoorstellen of standaardoffertes aanpassen.

Voor jou en je collega’s 
Deze workshop geef ik binnen jouw organisatie, in-company dus. Het leereffect is het beste bij minimaal 4 en maximaal 10 deelnemers. Dat zorgt voor een goede verhouding tussen persoonlijke aandacht van mij en leren van elkaar.

Ben je een individuele cursist en wil je jouw offerte verbeteren? Dan is de Training Offerte Maken in 1 dag wellicht iets voor jou?

IK WIL  DE BESTE IN DE MARKT ZIJN. IK HEB DAAROM INTERESSE IN DEZE  WORKSHOP

The reason it seems that price is all your customers care about is that you haven't given them anything else to care about.

Seth Godin

Het verschil tussen een tekst en een winnende tekst

  • “Haar manier van aanpakken liegt er niet om. De energie van “niet lullen maar poetsen” is aanstekelijk. In begrijpelijke taal laat ze het verschil zien tussen een tekst en een winnende tekst.”

    Ruud van Swieten - Commercieel Directeur - CSU