Blog

De eerste indruk van je offerte

De eerste indruk van je offerte

In bepaalde situaties doe je extra moeite om een goede eerste indruk te maken. Denk bijvoorbeeld aan een sollicitatiegesprek of een eerste date, waarbij je alles uit de kast haalt om een positieve indruk te maken. Je weet dat je een eerste indruk maar één… lees meer.

Een handige structuur voor een offerte

Een handige structuur voor een offerte

Je hebt een goed gesprek gehad met een potentiële klant en je mag een offerte uitbrengen. Joehoe, helemaal blij sjees jij terug naar kantoor.  Op kantoor aangekomen zakt echter de moed je in de schoenen: wat moet ik nou schrijven in een offerte? Met deze… lees meer.

Kansen door de nieuwe Aanbestedingswet?

Kansen door de nieuwe Aanbestedingswet?

Eindelijk is het bijna zover: vanaf 1 januari 2013 (*) gaat de nieuwe Aanbestedingswet in. De wet moet ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf een eerlijkere kans geven op het binnenhalen van overheidsopdrachten. Overheden mogen opdrachten namelijk niet zomaar meer bundelen en zij mogen geen… lees meer.

Smart schrijven

Smart schrijven

In veel aanbestedingen, zoals bij BVP, vragen aanbestedende diensten een SMART geschreven plan van aanpak. Met SMART bedoelen ze een acroniem: Specifiek – Meetbaar – Acceptabel – Realistisch – Tijdsgebonden. Je bent pas echt smart (slim dus) als je altijd je offerte SMART maakt. Het… lees meer.